2007-11-30


Euskara batua ala euskalkiak ?

Nire buruari sarritan egin diodan galdera da hau, hemendik eta gutxira umeekin euskaraz lanean arituko naiz eta ez dakit euskara batua ala euskalkiak erabiliko ditudan. Niretzat errezena bizkaieraz hitz egitea eta batueraz idaztea da, betidanik euskara batua euskara zaindua eta idatziarekin lotu dugulako, hau bai akatsa! Gaur egun bizkaieraz alfabetatu beharra daukagu eta gu haurrak ginenean bizkaieraz idazten ikasi izan bagenu batuera nahi gabe ikasiko genukeela uste dut.
Nire iritziz, euskararen erabileraren arabera bereiztu beharko litzateke, etorkizuenean ikasleek euskara erabiliko dutela aurreikusita bakoitzaren euskalkian alfabetatu, komunikabideekin batuera ikasiko baitute, eta gutxiago erabiliko dutenak batueraz alfabetatu. Beraz, nik herri eta eskolaren arabera egingo dudalakoan nago, beti ere bereizketa garbia eginez.
Euskaltzaindiak ere, auzi honen inguruan 2004an arauak jarri zituen.

No hay comentarios: